Külső tricepsz edzése, Hogyan eddz tricepszre?


Nagyon nagy hiba lenne elhanyagolni. Itt olvashatsz 5 olyan hibát, amit gyakran látok előfordulni.

  • Ízületi fájdalom fej kezelése
  • Hatályos:
  • 5 hiba a tricepszedzés során | Kapusi Laci | Személyi Edző
  • Hogyan eddz tricepszre? | csonkaedinakozmetikus.hu

Igyekezz ezeket a hibákat elkerülni és okosan edzeni! Nem terheled le a tricepsz mindhárom fejét Nézzünk először is egy kis anatómiát.

Gyakori hibák a tricepsz edzésekor

Hol ered és tapad a tricepsz, valamint, hogy milyen funkciója van. A háromfejű karizom musculus triceps brachi a karcsont hátulsó felszínét borító hosszú, gerinc és ízületi betegségek izom. A fő funkciója a bahajlított kar kinyújtása és feszítése. További funkcója külső tricepsz edzése a kar mozgatása a törzs mögé.

A tricepsz

A kar kinyújtott helyzetében a tricepsz hosszú feje segíti a hátizmokat a felkar hátramozdításában. Eredés: három fejjel hosszú fej a vállízületi árok alatt lévő érdességen belső fej a karcsont hátulsó-mediális felszínén külső fej a karcsont hátsó-laterális felszínén Tapadás: egyesülve a singcsont ulna könyökkampóján.

Van még egy izom, amiről talán érdemes említést tenni ez pedig a kampóizomami egy kicsi háromszögletű lapos izom.

külső tricepsz edzése

A háromfejű karizom külső fejének folytatásaként is felfogható, ami segít a könyökfeszítésben. Eredés: a karcsont külső bütykén Tapadás: a singcsont könyökkampóján A 3 fej együtt dolgozik, nem lehet elkülöníteni őket egymástól. Bizonyos gyakorlatok és a karok testhez viszonyított pozíciója eltérően terheli a tricepsz fejeit.

Anatomia ora 3 – A tricepsz

Sokan nem elég körültekintően állítják össze az edzésprogramjukat vagy egész egyszerűen csak csinálják, ami éppen eszükbe jut vagy, ami kényelmes számukra. Több gyakorlatot végeznek, ami pl.

külső tricepsz edzése

Megjegyzés: Amikor a karjaid melletted vannak kinyújtva és felső fogással vagy semleges fogással dolgozol a tenyereid egymással szemben néznek a külső fej munkája a hangsúlyos. Amikor a karjaid melletted vannak kinyújtva és alsó fogással a tenyér felfelé néz dolgozol a belső vagy más néven rövid fej dolgozik a legjobban.

A kéz pozíciójától függetlenül a belső fej besegít az összes tricepsz gyakorlatban, mivel a kar teljes kinyúlást ér el.

Amikor a könyökeid a tested előtt helyezkednek el vagy fej fölötti pozícióban a hosszú fej munkája fog dominálni. Ez az a rész, ami nagyon látványos a páros bicepszpózban és vastagságot és teltséget kölcsönöz a felkarnak. Ilyen jellegű gyakorlat mindig szerepeljen az edzésprogramodban! Megoldás: Dolgoztasd meg több szögből és több gyakorlattal a tricepszedet!

5 hiba a tricepszedzés során

A gyakorlatok nem megfelelő sorrendje Na, itt lehet vitatkozni, hogy mi a jó és mi nem, de vannak bizonyos javaslatok, amelyeket érdemes betartani.

Amikor majd sokkolni akarod az izmot és új dolgokat kipróbálni, akkor lehet majd variálni, de egyelőre maradjunk meg a legegyszerűbb és legjobban működő sorrendnél. Lássuk, hogy néz ki ez: Alapos bemelegítés után végezz nehéz, összetett alapgyakorlatokat mint pl. Utána jöhetnek a különféle tricepsznyújtások ülve, állva, padon stb.

Ezeket kövesse izolációs gyakorlat, mint pl.

Gyakori hibák a tricepsz edzésekor Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Miért mondjuk ezt? Mert bár a kar tömegének nagyobb részét a tricepsz adja, és olyan izomcsoportok edzésénél is fontos szerepe van, mint a váll és a mell, mégis, az esetek többségében a bicepsz edzése háttérbe szorítja a tricepsz fejlesztését. A kevesebb odafigyelés pedig hibákat szül — ezekről olvashattok az alábbiakban! Dolgoztasd meg mind a három fejet!

Persze a gyakorlatok száma és sorrendje függhet attól is, hogy milyen szinten állsz, milyen az edzésfelosztásod, mi a célod stb. Túl sok gép és izolációs gyakorlat használata Ez is gyakori hiba, amit sokan elkövetnek. Sok lenyomás csigán a terem közepén, mert az milyen vagány és amúgy is nagyon lehet érezni.

Ugye ismerős?

Gyakori hibák a tricepsz edzésekor

Közben meg elmaradnak a nehéz alapgyakorlatok, amivel elmarad a várva várt fejlődés is. Hogy miért ilyen népszerűek a csigás gyakorlatok? Na, vajon miért?

külső tricepsz edzése

Hát, mert egyszerű, nem kell súlyt pakolni, nem olyan megerőltető és hamar le lehet tudni. Az igazság az, hogy lenyomásokkal és egyéb izolációs gyakorlatokkal nem lehet igazán erős és vastag tricepszet építeni!

Példa egy komplett tricepszedzésre

Ha nagy és erős tricepszeket akarsz NE az izolációs és kábeles gyakorlatokra építsd külső tricepsz edzése edzésed! Természetesen ezek a gyakorlatok is hasznosak és kellenek is, de nem ezek a legjobb tömegépítő gyakorlatok! Helytelen végrehajtás Minden gyakorlatot lehet jól és rosszul végrehajtani, de érdemes időt és kellő odafigyelést szánni a pontos és precíz végrehajtásra. Gondolom nem akarsz lesérülni és tönkrevágni a könyököd és csuklód, csak azért mert hanyag voltál vagy éppen külső tricepsz edzése nagy súlyt rángattál.

Figyelj a könyöködre!

A tricepsz felepitese Ahogy azt a neve is sugallja, a karfeszito izom harom fejjel rendelkezik: a karunk kulso reszen, a testunktol legtavolabb esik a kulso fej, a felkar belso reszen, a testunkhoz legkozelebb talalhato a hosszu fej, ok ketten alkotjak az un. A kulso- es kozepso fej A kulso- es kozepso fej anatomiajat illetoen semmi meglepovel nem talalkozunk.

Ne rángasd, ne lóbáld a súlyt és, ami nagyon fontos, hogy ne rugózz vele!